Bij accountmanagement denk je waarschijnlijk vooral aan verkopen, maar bij SYSQA is het zoveel meer! Joey Bolman vertelt vol enthousiasme over de verschillende facetten van zijn werk als accountmanager bij SYSQA: “Het vak is enorm complex en divers. En daardoor ontzettend uitdagend. Je bent nooit uitgeleerd.” Wat zijn functie precies inhoudt, lees je hier…

Veel meer dan sales alleen

Als accountmanager bij SYSQA heeft Joey veel verschillende werkzaamheden. “Enerzijds is er de focus op het benaderen van nieuwe klanten, maar ik beheer ook mijn bestaande accounts en ik begeleid als fieldmanager professionals die gedetacheerd zijn vanuit SYSQA. Dus veel tegelijk, en dat maakt het super interessant”, vertelt hij. Dat wordt nog duidelijker als vertelt dat hij ook nog een groot internationaal project coördineert en trainingen geeft.

Joey ziet zijn werk dan ook als veel meer dan een salesfunctie: “Als SYSQA helpen wij IT projecten succesvol te maken. Wat wij doen is specialistisch, gedetailleerd en ontwikkelt zich snel. Er is geen gouden formule die altijd werkt voor IT Quality Assurance. Ik moet klanten veel vragen stellen om er samen met hen achter te komen wat hun kernprobleem is en welke oplossing wij het beste kunnen bieden.”

Begeleiden van IT Professionals

Verder is Joey ook de fieldmanager van IT Professionals die gedetacheerd zijn bij zijn klanten. Bijvoorbeeld als tester, testautomatiseerder of business analist. “Dat betekent dat ik hen begeleid in hun opdracht en hun loopbaan, hen ondersteun in het bereiken van ambities en persoonlijke doelstellingen en inhoudelijke vragen over hun opdracht beantwoord”.

SYSQA biedt haar IT Professionals veel opleidingsmogelijkheden om zich optimaal te ontwikkelen. Als fieldmanager kijkt Joey samen met de professional welke opleidingen het beste aansluiten bij zijn of haar ambities. “We hebben ontzettend slimme mensen in dienst die bij ons een enorme groei doormaken in hun carrière. Wij willen hen blijven stimuleren”, vertelt hij.

Trainingen ontwikkelen en lesgeven

Over het opleidingsaanbod heeft Joey nauw contact met de HR-Manager en de Expertiseleads van SYSQA. Hij kent alle ontwikkelingen in het veld en helpt met die kennis het opleidingsaanbod actueel te houden. Hij zette eerder zelf de cursus Lean IT bij SYSQA op, toen daar veel vraag naar was. “Ik ben ook opgeleid om die cursus als docent te geven.” Daarnaast geeft hij als accountmanager verschillende trainingen aan nieuwe, startende collega’s.

Project coördineren

Naast al deze werkzaamheden coördineert Joey ook een groot internationaal project. “Het is een complex project waarbij partijen uit 18 verschillende landen zijn aangesloten. De komende vier jaar verzorgen wij de IT Quality Assurance werkzaamheden hiervoor. Ik ben als coördinator op dit project begonnen. Inmiddels stuur ik de volledige delivery aan van alle SYSQA-professionals die daar zijn ingezet. En ben ik medeverantwoordelijk voor de geleverde kwaliteit”, vertelt hij.

Iedere dag anders

De grote diversiteit en het feit dat hij nog elke dag iets nieuws leert, maken het werk voor Joey zo leuk. “Het vak accountmanager is zo complex en divers. En daardoor ook zo ontzettend leuk. Er zijn zoveel uitdagingen. Hoe raak je als fieldmanager bij iemand de juiste snaar die leidt tot inspiratie? Daarnaast is SYSQA actief in zoveel verschillende sectoren, hoe kunnen wij onze dienstverlening plotten op ieder bedrijf? Je bent nooit uitgeleerd, ons vakgebied is continu in beweging.”

Klaar voor je volgende stap?

Kom kennis maken
Kom kennis maken
Updates ontvangen?
Ontvang maandelijks de nieuwste verhalen uit onze wereld en een overzicht van onze vacatures in je mailbox!